Το άρτι αποκαλυφθέν σκάνδαλο της πανμέγιστης VW κατάφερε να κάνει αυτό, που παρ’ όλες τις φιλότιμες προσπάθειές όλοι οι αντίπαλοι μαζί δεν καταφέραν χρόνια ολόκληρα: να ταρακουνήσει συθέμελα έναν κολοσσό ανυπέρβλητης δύναμης και κύρους, ένα brand name που κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά πάνω από 78 συναπτά έτη (ήταν το 1937 όταν ο Αδόλφος Χίτλερ ίδρυσε τη δημόσια τότε εταιρία Volkswagen, ώστε να παράγει και να διαθέτει στους καταναλωτές το Volkswagen Beetle, το γνωστό Σκαραβαίο), τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως. Η μετοχή της, όπως πληροφορήθηκα διαβάζοντας σημερινό άρθρο, έχει καταβαραθρωθεί χάνοντας συνολικά το 35% της αξίας της μέσα σε μόλις δύο ημέρες εξαερώνοντας πάνω από 25 δις ευρώ! κεφαλαιοποίησης. Το διανοείστε;
Έχοντας δικό μου VW από 18 χρονών και ασχολούμενη με το χώρο της αυτοκίνησης, ούσα μέλος μιας εκδοτικής προσπάθειας που αφορά αποκλειστικά αυτοκίνητα του Group, ομολογώ ότι έχω πάθος για το σήμα της φα-βε…οτιδήποτε έφερε τη βαριά υπογραφή των Γερμανών (αναφορικά με τα μηχανοκίνητα, για να μην παρεξηγηθώ) ήταν για μένα θέσφατο. Έχω οδηγήσει έστω και για μισή ώρα όλα τα μοντέλα που έχει βγάλει η μαμά VW τα τελευταία 15 χρόνια, συμπεριλαμβανομένων και των λοιπών σημάτων που ανήκουν πια στο Group βλ. Audi, Seat, Skoda (εκτός από Bentley, Lamborghini και Bugatti για ευνόητους λόγους…). Σαν και μένα οφείλω δε να υπογραμμίσω, ότι υπάρχουν στην Ελλάδα και ανά την υφήλιο μυριάδες. Το σοκ, η απογοήτευση και εν τέλει η απέχθεια ανείπωτα!
Αν και τώρα που το καλοσκέπτομαι θα έπρεπε να τον είχα αποφύγει τον ντουβρουτζά. Διότι τι λειτουργεί ομαλά, με διαφάνεια, με αξίες και ήθος σ’ αυτή τη ζωή, ώστε να μου προξενεί τέτοια κατάπληξη το σκάνδαλο των 11 εκατομμυρίων οχημάτων παγκοσμίως, που διαθέτουν το επίμαχο λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων; Τώρα πια τίποτα δυστυχώς. Και το τελευταίο προπύργιο γκρεμίστηκε…Ο επικεφαλής του ομίλου, Μάρτιν Βίντερκορν, ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να ερευνήσει το σκάνδαλο σε βάθος. Στο βάθος κήπος Μάρτιν! Άστο καλέ μου. Αντίο, αντίο, το χάνεις αυτό το πλοίο. Δηλαδή τι πλοίο; Υπερωκεάνιο ήταν τούτο δω. Αεροπλανοφόρο. Γίγαντας που, όπως αποδείχτηκε, πατούσε σε ξύλινα πόδια.
Υ.Γ. Deutchland uber alles …όχι πια! Το μέλλον διαγράφεται ζοφερό και δυσοίωνο για το ‘’αυτοκίνητο του λαού’’…