Τη σύσταση ιδιωτικών call centers, των γνωστών εισπρακτικών εταιρειών φαίνεται πως ζητά το ΔΝΤ, προκειμένου να αναλάβουν αυτές τη διαδικασία ενημέρωσης όσων έχουν οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία.
[wp_ad_camp_1]
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» ο εκπρόσωπος του Ταμείου Πάτρικ Ντε Μετς έχει πολλές φορές εκφράσει στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας την άποψη ότι το ΙΚΑ και το ΚΕΑΟ δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις της εισπραξιμότητας για λογαριασμό των Ταμείων.
Το υπουργείο Εργασίας απορρίπτει προς το παρόν την πρόταση του ΔΝΤ και τάσσεται υπέρ της δημιουργίας του απαιτούμενου μηχανισμού εντός του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), αποκλείοντας το ενδεχόμενο εμπλοκής ιδιωτικών εταιρειών.
Ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ πάντως επιμένει ότι οι εργαζόμενοι του ΚΕΑΟ πρέπει να επικεντρωθούν στα βασικά τους καθήκοντα δηλαδή στην είσπραξη των οφειλών. Προτείνει μάλιστα σειρά μέτρων για να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα, όπως συμψηφισμό των επιστροφών φόρων με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, πρόσβαση του ΚΕΑΟ στην περιουσιακή κατάσταση οφειλετών στο πρότυπο των φορολογικών υπηρεσιών, ίδρυση νομικής υπηρεσίας στα περιφερειακά γραφεία του ΚΕΑΟ, αλλά και αξιοποίηση της διαδικασίας συντηρητικών κατασχέσεων από τραπεζικούς λογαριασμούς.